Moravská expedícia na Čabraď

február 2004

Na koniec februára sa Bacilovi ohlásili kamaráti z Moravy (Šumperka), že by radi navštívili náš Hrad a Údolie. Slovo dalo slovo a v piatok 27.2.2004 sme sa s nimi stretli v bzovíckej krčme. Oni už mali za sebou okrem nočnej cesty aj "exkurziu" po Zvolene, obhliadku zvolenského zámku a výšlap na Pustý hrad. Okrem osemčlennej moraváckej partie a Bacila s Majkou sa zúčastnili Ugo, Mafia, Jeffry a Mery. Nocľah z piatku na sobotu si dohodli v bzovskej pevnosti. V sobotu prešlapali pešo na Čabraď (či ako hovoria miestni - "do Čabradu"). Už pre nimi dorazil predvoj, Bacilov bracho Atti s kamarátom Andrejom. O tom, čo všetko sa dialo od štvrtka večera až po návrat na Moravu, sa môžete dozvedieť - a množstvo fotiek pozrieť - na adrese http://www.vypravy.org.

D'Ady, Túlavá Jackie a Haluz po medzipristátí na Bzovíku pokračovali autom do Vrbovka a ďalej pešo do Údolia. Cesta cez polia a ďalej stržami nás postriebrila mrznúcou hmlou a riedkym snežením. Križovali sme množstvo stôp zveri a popri chodníku obdivovali natečené ľadopády. Vo vrecku bundy už akoby hriali kľúče od chaty, ktoré sme požičali od Fazuľky. To však ešte bolo treba zakúriť. Len čo sa rozhorel oheň v krbe, dorazili Peyrac s Vranou a Veveričkou. Autom až dole. Už na "štátnych" cestách bola situácia kvôli hmle a snehu dosť dramatická, z Konského dolu okrem snehu na zvážnici prerážali aj konáre stromov prevísajúce do cesty. No a kým sa v krbovni trochu vzduch oteplil, zohriali sme sa zvnútra a potom zaliezli do spacákov. [FOTO]

Ráno sa deti vrhli na snehové hrátky a postavili krásneho snehosaura. Ten neskôr v rámci guľovačky a poľovačky padol za obeť lovcom. [FOTO]

Poobede dorazila výprava zo Bzovíka a večer tiež na chatu "domáci" - Fazuľka s Dorťom, Eňa s Palim a Nelkou. Málokedy sa cez zimu Údolie naplní takým množstvom ľudí. Na chate sa debatilo, popíjalo, zabávalo (a Peyrac sa pohrúžil do štúdia nového mobilu). [FOTO]

Kamaráti z Moravy, len čo zhodili na základni batohy, vybrali sa pod Ugovým a Bacilovým vedením na Hrad. No a večer sme trávili klasickou voľnou zábavou pri ohni, až kým nás nerozohnala únava a začínajúce sneženie. [FOTO]

V priebehu dňa som využil aspoň trochu seriózneho svetla a nafotil niekoľko porovnávacích záberov k starým fotkám z podhradia, ako aj zopár náladových obrázkov. [FOTO]

Do rána celkom seriózne snežilo, pripadlo asi desať čísel nového snehu a veľmi sa mu prestať nechcelo. Tak sme ani nešli pozrieť na flek Pod Sokolom, zbalili sme a poupratovali chatu. Potom skontrolovali reťaze na Peyracovej "Datke" a dali sa prerážať cestu na Konské. Dopadlo to šťastne, ale to, čo sme zažili a videli, je možné vidieť na fotkách cez čelné sklo. [FOTO]