TRAPSAVEC 2008

19.-21. septembra 2008

Cestu na Trapsavca až za Plzeň sme s Jackie poňali ako rodinnú dovolenku a motovander po kamarátoch a známych krížom cez zeme české.
Posledná etapa začala v Písku, keď nám opravili defekt. Okrem zastávky na obed v Nepomuku sme už ďalšie pauzy neplánovali. Mimochodom, doporučujem podnik U Švejka - Pod zeleným stromem a "guláš Petra Voka". Akurát kofola je tam nehorázne drahá...
Do Hradce sme sa strafili bez problémov, tiež odbočenie do polí. Prvé pátranie po fleku nás zaviedlo do chatocej osady, síce peknej, ale boli sme trochu mimo. Potom som sa lepšie pozrel na mapku a nasmeroval sa na správnu cestu. Po asi kilometri som už nechcel riskovať a dole svahom k potoku zbehol pešo. Áno, bolo to tam. Pekná lúka pri potoku, už tam stáli 4 tee-pee naproti stálym táborovým stavbám. Zvítali sme sa s pár ľuďmi, popri čom som Tonymu vytkol, že ešte nie je vyznačená cesta na flek, ako sľuboval. Na oplátku som sa dozvedel, že na flek sa autom nesmie (čo je normálne), a že miestni poľovníci nechcú vidieť autá ani na kraji lesa (čo je síce tiež normálne, ale nemilé...). Takže sme vyložili našu kopu cajkov a zniesli ju na flek. Keď sme postavili stan, išli sme do dediny odparkovať auto (podľa pokynov) a nájsť krčmu, kde sa bude večer juchať.
Tak, trochu reálií - v Hradci sú krčmy tri: Myslivna (popod trať a do kopčeka po ceste vysypanej jemným kameňom), Mlýn (v zákrute hneď pri ceste) a ešte jedna blízko železničnej stanice (pivo je tam pančované). Keďže sme skonštatovali, že s poľovníkmi trampi sedieť nebudú, hoci v Myslivne bolo príjemne, zasadli sme ve Mlýne. Nakoniec aj krčmár potvrdil, že poobede tam "akýsi trampi" zajednávali miesto na večer. Nuž, čakali sme dosť dlho, kým sa objavili Veľký Drak so svojou partiou, Madelaine a Aki s Ringom. Nikto viac. Zopár ľudí vraj sedelo v tej tretej.... Tak sme dali pár pív a pobrali sa na flek. Keďže sme už toho mali celkom dosť, prehodil som už len pár slov s ľu´dmi pri kuchyňáku na fleku a išiel spať.
V sobotu sme sa trošku prešli po okolí pozdĺž potoka a objavili pár pekných zákutí. Oficiálny "program" tvorili ďalšie diely pravidelného seriálu - výstavka fotoprác, Trapsavytí s improvizovanou zostavou Harmonika, Velkej Drak a Ringo, seminár s porotcami a veľtrh trampskej literatúry. Hlavným bodom však bol krst novučičkej zbierky poviedok Mirka Valinu s názvom "Claim". Božkovským rumom ju občerstvili Tony, Vokoun, Hadži a Waki. V rámci toho som predstavil aj tohoročný prvý počin Severky - Havranovu zbierku básní "Hic sunt leones".
Večer zahorel slávnostný oheň, ktorý spoluzapaľovala aj Jackie. Nasledovalo vyhlásenie foto- a výtvarnej súťaže Trasa, kde som získal cenu za fotografiu "Spadnem, spadnem" v kategórii "skaly". Potom už samotné vyhlasovanie výsledkov Trapsavca s čítaním víťazných prác, prekladané pesničkami a tombolou. Všetky výsledky nájdete napr. na stránkach Avalonu, zborníček víťazných prác je na stiahnutie napr. u OSAdníkov.
V skratke však uvádzam, že zo 141 prác bolo 18 od slovenských autorov, ak počítam aj Ribanu, ktorá trvalo žije v Čechách. Okrem nej sa Havran dvojitým zásahom v poézii do 23 rokov prebojoval medzi oldpsavcov, L.Khandl - Vlk sa zapojil do prózy aj poézie a nedržal sa zle. Bačovi len tesne unikli miesta na stupni víťazov s oboma poviedkami. Starec sa umiestnil v strede štartového poľa, no Timo získal druhé miesto v kategórii próza oldpsavcov. A čo my ? Túlavej Jackie môžete blahoželať k druhému miestu v kategórii poézia nad 23 rokov. Jej báseň "Po(s)tup" sa viaže k situácii v Haďom údolí na jar t.r. Ja som trochu zaostal, no s jednou básničkou len dva bodíky za treťou priečkou. (Všetky práce sa samozrejme objavia na stránkach Severky.)
Keďže nás na druhý deň čakala dlhá cesta, išli sme čoskoro po ukončení vyhlasovania výsledkov spať. Ráno som "zbehol" do dediny po auto, zbalili sa a so začínajúcim dažďom vyrazili na východ. Brali sme aj Waki do Brna, cestou sme sa zastavili u Pedra v Bratislave, aby sme odovzdali aj poštu pre Tima. No a šťastne sme po 8,5 hodine hrubého času zaparkovali v Hronseku.